Menu
Artikel

Artikel (4387)

Fur kåret som Danmark skønneste ø

• Udgivet i Artikel
  • Skrevet af

• Notice: Undefined property: stdClass::$numOfComments in /var/www/furnyt.dk/public_html/templates/gk_news/html/com_k2/templates/default/category_item.php on line 54
    Vær den første til at kommentere!

At Fur er Danmarks skønneste ø har furboerne længe vidst, men nu er det også slået fast ved en læserafstemning, som Kristeligt Dagblad havde udskrevet. Her kunne læserne vælge mellem 20 danske øer. Fur fik 1300 stemmer, mens Læsø kom ind på andenpladsen med 1000 stemmer. Ærø måtte tage til takke med 800 stemmer på tredjepladsen

Turen til Randers Regnskov

Torsdag d. 17. juni tog alle børn og voksne fra Fursund Skoles Fur-afdeling til Randers Regnskov. Inden turen havde alle hørt lidt om de dyr, der bor i regnskoven.
Kl. 9,00 tog vi alle sammen med færgen, og på Branden ventede en dobbeltdækkerbus på os. På vejen derned sad bl.a. indskolingen oppe øverst i bussen. Vi skiftedes til at komme til at sidde helt forrest i bussen

Tøndertur 2010

Mandag d. 31. maj tog 5 og 6 klasse fra Fur på lejerskole til Tønder.
Vi mødte ved Skive banegård mandag kl. 8.30 ca. Derefter sagde vi farvel til vores forældre og tog af sted med toget kl. 9.00.
Vi kørte i tog i ca. 4 timer og 30 minutter, hvor vi hyggede med madpakker slik og lign.
Da vi ankom til Tønder banegård kl. 13.30 gik vi hjem til vandrehjemmet hvor vi skulle bo.
Vi fik uddelt nøglerne til værelserne og flyttede derefter ind. Ellers havde vi fri hele dagen. Vi gik ned i Tønders gågade og kikkede i butikkerne

Vi ser lyst på Fremtiden

Læserbrev:

Med henvisning til artikel i Skive Folkeblad d. 23. juni.
Ja det er trist at vi nu må sige farvel til vores børnehave på Fur og dens personale. Men nu har vi ro til at arbejde videre med vores private Børnehus til børn fra o-6 år og det glæder vi os til. Men vi er selvfølgelig kede af at vores dagplejemødre derved også mister deres arbejde, for vi har været glade for dem alle. Men vi må tænke på vores børn først og fremmest, og vi tror og håber at vi kan lave et super godt tilbud til dem. Alle muligheder ligger åbne og der er fonde der er villige til at støtte os økonomisk og vi får ikke mindst ansat flere uddannede medarbejdere. Hvilket der i børnehaven har været for lidt af i lang tid med skiftende vikare uden uddannelse, og ansatte der er fortvivlede over den situation de står i. De har bestemt gjort et godt stykke arbejde på trods af de arbejdsvilkår kommunen har givet dem.

Højskoledag på Fur

Lørdag den 25. september er der Højskoledag i Fur Forsamlingshus.
Deltagerantallet er nu oppe på ca. 70. Da der endnu er ledige pladser, forlænges tilmeldingsfristen til søndag den 19. september eller til der er 100 tilmeldte.
Ulla Terkelsen, Lasse Ellegaard,  Osama al-Habahbeh, Lasse Jensen og Carsten Ingemann taler om:
Metoder, midler og mål i medierne

Fur Museum

Hele sommeren byder Fur Museet på væld af forskellige aktiviteter og udstillinger med noget for en hver smag. Udstillinger om Moler og de enestående 55 millioner år gamle fossiler. Historien om furboer og fiskeri og særudstillingen om Danekræ - Danmarks bedste fossiler.

Nyd den medbragte mad i museets have eller gå en tur i stenhaven, og se på Mammutter, urokser og dinosaurer i fuld størrelse

Find en gave i Museumsbutikken

Mange tror sikkert, at det at besøge et museum er noget med at se på gamle ting fra svundne tider. Men på Fur Museum kan den perfekte gave også findes, hvis man er til smykker og lignende.
Faktisk er det sådan, at man ikke behøver at besøge selve museet for at handle i butikken

Abonnér på dette RSS feed
Notice: Undefined offset: 1 in /var/www/furnyt.dk/public_html/templates/gk_news/html/pagination.php on line 18

Notice: Undefined offset: 2 in /var/www/furnyt.dk/public_html/templates/gk_news/html/pagination.php on line 34

Notice: Undefined offset: 3 in /var/www/furnyt.dk/public_html/templates/gk_news/html/pagination.php on line 34