Menu

Bustur med Hanstholm Rejser til Rügen

I uge 41 havde jeg en rigtig dejlig tur til østtyske ferieø Rügen, og det blev en fantastisk dejlig oplevelse. Vi startede fra Sødercenteret i Skive ved 07.00 tiden, og var først fremme ved feriehotellet i Sassnitz, hvor vi skulle bo ved 18.00 tiden.

Det var et flot hotel på 9 etager, og jeg kom til at bo på 6. etage med en pragtfuld udsigt ned over havnen.

Det første vi foretog os, den næste dag, var en 3 timers sejltur langs Rügens kyster, men det var nu ikke så sjov en oplevelse, da det blæste meget kraftigt.  Herefter var vi ude og se  noget gammelt militæranlæg fra krigens tid, der hed Arkona, som blev brugt til at forsvare Rügen mod fjender. Del næste dag besøgte vi den smukke by: "Stralsund". Her brugte vi en 3 timer med byvandring, og besøg på et spisested. Herefter så vi en feriekoloni med 10.000 lejligheder, som Hitler havde fået bygget , men nu lå det meste i ruiner, men var i færd med at blive genopbygget.

Den 4. dag var vi ude på en 1½ time lang tur i et gammelt veterantog, der udspyede utrolig meget røg og damp, men sjov var det.
Næstefter besøgte vi Hitlers gamle jagtslot: "Granits", og derefter gjorde vi holdt i en lille by, der hed "Binz". Her gik vi igennem en utrolig smuk gågade, som kun bestod af forretninger og spisesteder.

Vi var tilbage på hotellet, hver dag sidst på eftermiddagen, så vi kunne nå at få et hvil, inden vi skulle spise kl.19.00.

Det var et dejligt hotel på alle måder, og særligt morgenmaden var pragtfuldt. jeg vil give Hanstholm Rejser en stor tak for den dejlige tur jeg fik lov til at opleve.