Menu

Bustur til Egholm

Onsdag d​en​ 28. september var Ruth og jeg med Sørens rejser på en vidunderlig tur til den lille ø:"Egholm" oppe ved Ålborg.
Vi afgik fra Skive Folkeblad kl. 09.00, og var tilbage igen kl.16.00.
Vi var 40 deltagere som fil en rigtig god tur ud af det.

Det var en fantastisk god buschauffør, der kørte med os, og han orienterede os hele tiden om, hvad vi passerede på vejen, og ind imellem fortalte han sjove historier, så vi hele tiden havde noget at more os over.

Turen gik op over Mors og Thy over Fjerritslev og Vejlerne til Nibe, og efter Ålborg til, ad mindre for os ukendte veje, vest om Ålborg by, til vi ankom til færgen over til Egholm, hvor vi var ved 12.00 tiden.,Vi efterlod bussen ved færgelejet, da den ikke kunne komme med over.

Det tog kun 5 minutter at sejle derover, og så gik vi den lille tur op til restaurant "Kronborg", hvor vi fik en pragtfuld middag med "Stegt ål og stegt flæsk ad libitum", som nok var trækplasteret i deres annonce, som bevirkede at så mange tog med på turen, men godt var det.

Efter at have set lidt på øen, som kun var på 6 Km​2​ med nogle få sommerhuse og 56 fastboende, tog vi derfra igen ved 14.00 tiden.

På hjemvejen kørte vi igennem Ålborg by og fulgte motorvejen sydpå, og landede i Skive ved 16.00 tiden. Det havde været en rigtig dejlig tur.