Menu

Bustur til Årø​

Fredag d​en​ 8​. ​juni var Ruth og jeg på en pragtfuld bustur til Årø med Sørens Rejser arangeret af Skive Folkeblad, og det blev en pragtfuld oplevelse.

Vi skulle møde på Skive Folkeblads parkeringsplads til Afgang kl.07.00, og da var vi så mange, at den store bus var helt fyldt.

Vi kørte først til Skamlingsbanken, hvor vi gjorde det første stop, og fik kaffe og medbragte smurte rundstykker ved bænke og borde. Da vi havde fortæret det, nød vi den pragtfulde udsigt fra Skamlingsbanken en ½ times tid, inden vi kørte videre mod Årø, hvor vi kom igennem Haderslev by og fulgte sydsiden af Haderslev fjord, indtil vi kom til Årøsund, hvorfra vi sejlede over til Årø med en lille færge, der ikke kunne tage ret mange biler, og øen var heller ikke ret stor, kun 1/4 af Fur, men utrolig smuk og charmerende.

Da vi ankom til øen, stod der en guide og modtog os og fulgte med os på turen hele øen rundt. Først kørte vi lidt rundt på de små smalle veje, hvor den store bus havde lidt besvær med at komme rundt, og derefter fik vi en fantastisk god middag i øens forsamlingshus, inden vi kørte videre og kom til en lille smuk kirke, som vi var inde og se, herefter så vi øens vingård, og så hvordan de producerer deres gode vine.

Da vi havde været hele øen rundt, fik vi kaffe i øens forsamlingshus, inden vi returnerede til færgen kl.16.15, og nu gik det så for fulde drøn hjemad med et lille stop ved Skærup, og vi var tilbage i Skive ved 19.00 tiden, som det var blevet lovet i tilmeldningsanoncen.

Det var en dejlig dag som var rigeligt pengene værd, som det kostede, 620 kr.