Menu

Mjølner-Fur løb tør for brændstof

  • Skrevet af 

Mandag den 30. april kl. 15.20 da Mjølner-Fur skulle sejle fra Branden satte den ene motor pludselig ud på grund af mangel på brændstof. Brændstofmåleren viste, at der skulle være olie nok til næste tankning, der var planlagt et halvt døgn senere, men kendsgerningen var, at der ikke var mere olie i tanken

Mandag den 30. april kl. 15.20 da Mjølner-Fur skulle sejle fra Branden satte den ene motor pludselig ud på grund af mangel på brændstof. Brændstofmåleren viste, at der skulle være olie nok til næste tankning, der var planlagt et halvt døgn senere, men kendsgerningen var, at der ikke var mere olie i tanken.

Derfor skulle Sleipner-Fur sættes ind. Men den var ikke helt sejlklar, da en transformer var under reparation. Imidlertid lykkede det med hjælp fra øens elektriker at få gang i maskineriet. Men det viste sig at blive en kort fornøjelse, for da Sleipner ankom til Branden og der havde fået biler om bord, svigtede strømmen til hydraulikpumpen.  I mellemtiden var Mjølner-Fur listet over til molerkajen for der at vente på olie. Så nu var der pludselig to færger ude af drift. Eller rettere tre, for den gamle Stenøre har ikke længere tilladelse til at sejle med biler.

Imens voksede bilkøen på begge sider og den ene halve time gik efter den anden. Men til alt held var solen netop brudt igennem skylaget og gav noget der mindede om sommervejr, så folk tog det – stort set - med godt humør. En gruppe furboer valgte at lade bilen stå på Branden og få et lift med en kutter, så de kunne komme hjem til spisetid. I mellemtiden var en tankbil med olie dukket op og Mjølner listede igen til Branden, mens Sleipner indtog pladsen ved molerkajen. Hvornår sejladsen præcis kom i gang igen vides ikke, da den udsendte skulle hjem til aftensmaden.

01.05.2012
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

 

Senest ændretOnsdag, 09 maj 2012 18:03
Til toppen